23:29 Дмитро Табачник обґрунтовує свої дії стосовно мови навчання (виховання) | |
Мова є унікальним інструментом формування
інтелектуальної людської особистості. Народ і мова не можуть існувати окремо,
вони невіддільні одне від одного. Мова народу передає його автентичність,
унікальність і неповторність, вона є найбільшою цінністю нації. Орієнтація ж людини на мову як цінність (як і на
будь-які інші конкретні цінності) виникає в результаті їх попередньої
позитивної оцінки. Проте про орієнтацію на ту або іншу цінність можна говорити
тільки тоді, коли суб'єкт запроектував у своїй свідомості оволодіння нею. Не
заглиблюючись далі у психологічний аналіз мотивації відношення громадян України
до державної мови (а воно різне), переглянемо фрагменти публікацій попередніх років та попробуємо їх
проаналізувати.
23.03.2010 Табачник про мову навчання, Голодомор і Бандеру Батьки українських школярів і студенти отримають право
обирати мову навчання, заявив міністр освіти і науки Дмитро Табачник. «Ми вже зараз створюємо робочу групу, яка повинна
розглянути найбільш хворобливі питання освіти, у тому числі і по мові. Головний
принцип, який буде закладений, - батьки учнів в школі і студенти у вузах
повинні мати право самі обирати, на якій мові вчитися. Вони повинні давати
заявки, і вони повинні задовольнятися», - сказав міністр в інтерв'ю газеті «Сегодня». Табачник відзначив, що планує в квітні зібрати в
міністерстві «всіх 500 директорів київських шкіл і запитати у них, як вони
виконуватимуть законодавство України щодо вимог батьків самим обирати мову
навчання дітей». «Що стосується вузів, то оскільки вони отримають
більше автономії, отже, вони зможуть гнучкіше визначати і мову навчання», -
додав міністр. Джерело: http://gazeta.ua/
21.11.2012 Табачник назвав психопатами депутатів, які зірвали
голосування щодо законопроекту про мову виховання у дитсадках Міністр освіти і науки, молоді та спорту України
Дмитро Табачник виступає за дозвіл батькам обирати мову виховання дітей у
дошкільних навчальних закладах. Сьогодні, 21 листопада, на прес-конференції в Києві
він прокоментував вчорашній провал голосування в Раді за законом №9714-1 «Про
дошкільну освіту». «Психопатія і істерика, яку застосовували жахливо
невиховані народні депутати, засмучує, тому що і європейська, і
загальноцивілізаційна, і просто людська норма, на мою думку, нічого не порушує,
якщо ... батьки дитини беруть участь у визначенні, якою мовою її виховувати», -
заявив Табачник. При цьому він наголосив, що відхилений парламентом
законопроект містив низку інших норм, які були важливі для дошкільної освіти. Зокрема, законопроект передбачав введення посади
професійного медика в дошкільному закладі і дозвіл введення посади творчого вихователя. Як повідомлялося, 20 листопада Верховна Рада
України не змогла прийняти закон, який передбачав створення дитячих
садків або окремих груп в них з мовою виховання «національною або іншою мовою». Джерело: http://ua.korrespondent.net/ Згідно з автобіографією, Дмитро Табачник захистив докторську дисертацію «Феномен тоталітарно-репресивного суспільства в Україні в 20-х - початку 50-х рр.» Джерело: http://uk.wikipedia.org/
Напевно, саме тому у завданнях ЗНО-2012 з історії України залишилося цікаве запитання: 44. Наприкінці 1950-х рр. у СРСР розпочалася
реформа шкільної освіти, одне з положень якої передбачало вибір батьками мови
навчання дітей. Українська інтелігенція виступила проти цього положення, тому
що воно А сприяло русифікації системи освіти в УРСР. Б суперечило Закону «Про мови в Українській
РСР». В створювало умови для дискримінації
російської мови. Г відновлювало практику політики
«українізації» 1920-х рр. Правильна
відповідь: А. Український центр оцінювання якості
освіти. Офіційний звіт про проведення зовнішнього незалежного оцінювання
навчальних досягнень випускників загальноосвітніх навчальних закладів у 2012
р., Київ. 2012, с. 106 Джерело: http://www.mon.gov.ua/
Отже, речі названі своїми іменами. Ніхто
нікого не обманює… Просто хочеться комусь повторити події 1950-х... | |
|
Всього коментарів: 0 | |